Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Nagyjából egy hét múlva Melbourne-ben már a rajtrácson elfoglalt helyekért küzdenek majd a Forma-1-esek, de továbbra sem egyértelmű, milyen rendszerben. - Forma1 magazin
részletek »

Még mindig kérdéses, hogy milyen lesz idén az időmérő

A Formula 1, Forma 1 az autóversenyek legmagasabb kategóriája. Szabályait az FIA határozza meg. Fotók, videók, verseny összefoglalók, Ferrari, Red Bull, McLaren, Williems, Honda, Alonso, Vettel, Hamilton, Schumaher, Button = F1. A Forma 1-ről mindent
Forma1 magazin
Itt vagy: Forma1 magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Még mindig kérdéses, hogy milyen lesz idén az időmérő
Még mindig kérdéses, hogy milyen lesz idén az időmérő
Nagyjából egy hét múlva Melbourne-ben már a rajtrácson elfoglalt helyekért küzdenek majd a Forma-1-esek, de továbbra sem egyértelmű, milyen rendszerben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa egy héttel ezelőtt elviekben jóváhagyta a Forma-1-es időmérő bonyolításának megváltoztatását, azonban a pontos részletek kidolgozására a kérdés visszakerült a a szabályokat előkészítő Forma-1-es Bizottság elé, amelyben mások mellett a csapatoknak - köztük az új kvalifikációt ellenző, vétójoggal rendelkező Ferrarinak is - újból szavazniuk kellett.

A Motorsport.com úgy tudja, hogy a változtatás csütörtökön átment a fórumon, most már csak annyi van hátra, hogy a jövő hétvégi szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Motorsport Világtanács szentesítse a végleges szabálycsomagot. Ha ez meglesz, így fest majd az időmérő Melbourne-ben:
Hirdetés

Q1

16 perc, 7 kieső, az aktuálisan leglassabb versenyzők 7 perc eltelte után, másfél percenként esnek majd ki, 15-en mennek tovább.

Q2

15 peres időtartam, további hét kieső, a kieséses szakasz 6 perc elteltével indul, szintén másfél percenként búcsúzik az adott pillanatban leglassabb. 8 versenyző marad a fináléra.

Q3

14 perces időtartam, a kieséses szakasz 5 perc után indul, az utolsó másfél percben két pilóta küzd majd a pole-ért.


A pár héttel ezelőtt a semmiből előrántott változtatási szándék, és annak eredménye tulajdonképpen senkinek sem tetszik amúgy, a pilóták, csapatok egyetértenek abban, hogy valódi igény nem volt erre.

Nagyjából értem én, hogy merre akartunk menni, a cél az időmérő megkeverése, mintha esős kvalifikáció lenne vagy ilyesmi. A Ferrarinak persze vétójoga van, szóval őszintén nem tudom, hogy életbe lép-e a rendszer Melbourne-ben - mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sunnak.

Hogy feltétlenül szükség volt-e erre? Nem igazán. Drasztikusan megváltoznak-e majd a dolgok? Nem igazán. Nehezen érthető az újítás? Igen - ismerte el Horner.

A Mercedes-csapat címzetes elnöke, Niki Lauda a brit Sky Sportsnak azzal védte az időmérős újítást, hogy az a kisebbik rossz volt, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone ugyanis sokkal vadabb ötletet akart megvalósítani:

Az új időmérőt illetően ismerni kell a teljes sztorit. A csökkenő nézettség miatt érthetően aggódó Bernie egészen abszurd ötletet hozott a Stratégiai Munkacsoportba. A pole-t megszerző pilótát a 10. helyre küldte volna, a tizediket meg a pole-ba. Érdekes egy elképzelés, de szerintem ez szöges ellentétben áll a verseny eszméjével. Ennek megakadályozására álltunk elő közösen ezzel az új rendszerrel.

Hülye helyzet, mert végül elhatároztunk valamit, és esetleg meg sem valósul. Kíváncsian várom, mi lesz ebből, aztán ha mégsem vezetik be, nem is számít az egész.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - forma,formula,autó,kocsi,verseny,időmérő,edzés,terv,szabály
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2016-03-11 10:47:11
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü