Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Forma1 linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között
részletek »

Forma1 képes leírás

Képes leírás

Itt vagy: forma1.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 83 db
2011 Forma 1

2011 Forma 1

A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier elismerte, hogy a csapat csalódott, miután az ígéretes időmérőt követően üres kézzel kénytelen távozni Japánból. Robert Kubica a negyedik helyre kvalifikálta magát a vasárnap délelőtti időmérőn, a rajtnál pedig a második helyre ugrott fel, három körrel később azonban már fel kellett adnia a küzdelmet, amikor a biztonsági autó mögött futva elvesztette jobb hátsó kerekét. Boullier - aki elmondta, hogy csapata még bizonytalan azt a kérdést illetően, hogy mi okozta Kubica problémáját - elismerte, hogy csalódás, amiért show nélkül kénytelen távozni a Japán Nagydíjról. ,,A délelőtti erős időmérős teljesítményünket követően csalódáskeltő üres kézzel távozni erről a versenyről. Az autónk egész hétvégén versenyképes volt, amit már alig vártunk, hogy a futamon is bizonyítsunk.' ,,Mindkét autó jó startot vett, azután azonban dupla csalódást okoztak azzal, hogy csupán három kör után, mindketten kiestek a versenyből.' ,,Nem tudjuk pontosan, hogy mi történt Roberttel, de igazán sajnálatos a számára, mivel egész hétvégén kiváló volt, és biztos vagyok abban, hogy jó eredményt érhettünk volna ma el. Minden, amit most tehetünk, az az átrendeződés, és hogy várjuk a következő versenyt, Koreában, ami mindenki számára új élményt fog nyújtani.'

Adrian Sutil

Adrian Sutil

2006-ban a Midland, majd Spyker csapat pénteki tesztpilótája volt három versenyen. 2007-ben a Spykernél teljesítette első Formula-1-es szezonját. A Japán Nagydíjon elért nyolcadik helyével megszerezte a csapat egyetlen pontját. 2008-ban a Spyker jogutódjánál, Force Indiánál versenyez. Az idénnyitón csak a boxból rajtolhatott és hidraulikai probléma miatt hamar feladni kényszerült a versenyt. A Maláj Nagydíjat is hamar feladta, ezúttal kicsúszás miatt. Bahreinben végre sikerült célba érnie, az utolsó, 19. helyen, két kör hátrányban. Az első európai versenyen, Barcelonában azonban még egy kört sem tett meg, amikor nem sokkal a rajt után megcsúszott és ütközött Sebastian Vettellel. Mindketten kiestek. A Super Aguri csapat visszalépése után a Force India lett a mezőny leggyengébb autója, a Török Nagydíj időmérő edzésén csak az utolsó két helyet érték el csapattársával, Fisichellával. A versenyen a 16. helyre sikerült feljönnie.

Ausztrál Nagydíj

Ausztrál Nagydíj

A Formula-1 Ausztrál Nagydíj a Formula-1 egyik nagydíja, melyet 1985-óta rendeznek meg évente. Az első 11 évben Adelaide adott helyszínt a futamoknak, 1996-óta azonban ausztráliai Melbourne Albert Parkjában rendezik meg jelenleg a versenyt. A 2001-es Ausztrál Nagydíjon történt az a tragikus baleset, mikor az 51 éves Graham Beveridge meghalt. A kanadai Jacques Villeneuve leszakadt gumija ütközött vele és még a baleset helyszínén meghalt. Az 1995-ös versenyen, még Adelaide-ben történt egy csúnya baleset. Mika Häkkinen olyan szerencsétlenül találta el a gumifalat, hogy kishíján belehalt. Häkkinen egy napra kómába esett.

Forma1 magazin hírek
Mondják, hogy a csúcson kell abbahagyni ... Nico Rosberg visszavonul!
Mondják, hogy a csúcson kell abbahagyni... Mindenkit váratlanul ért, mikor péntek délután bejelentette visszavonulását az idei F1-es szezon világbajnoka. Az idei szezon teljesen más volt, mint a korábbiak, s amikor vasárnap beült az autóba, már tudta, hogy ez lehet az utolsó F1-es szezonja - a világbajnok üzent a rajongóinak. Néhány perccel a mindenkit megdöbbentő bejelentést követően Nico Rosberg az alábbi üzenetet tette közzé...
Hamilton győzött Interlagosban, így az utolsó futamon dől el, hogy ki nyeri meg a világbajnoki címet
Hamilton győzött Interlagosban, így az... A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a kétszer...
Ausztrál Nagydíj - Rosberg győzött a melbourne-i idénynyitón
Ausztrál Nagydíj - Rosberg győzött a... Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a Forma-1-es idénynyitó Ausztrál...
Ayrton Senna

Ayrton Senna

Ayrton Sennát minden kétséget kizáróan a becsapódáskor leszakadó kerék felfüggesztése döfte le. Ha ez a rúd akár csak egy centivel is feljebb vágódik a bukósisaknak, Senna még ma is él. A halál oka tehát köztudott, ám az ütközés előtti másfél másodpercről a mai napig vitatkoznak a szakértők. A rengeteg spekuláció közül a legkézenfekvőbbnek sokáig az a felvetés tűnt, mely szerint a balesetet a kormányrúd törése okozta. Az elméletet igen sok tényező is alátámasztotta. 1: Ayrton az eredetileg 22 milliméter átmérőjű kormányrudat egy 18 milliméteressel megtoldatta. 2: A balesetről készült felvételen jól látható, hogy a kormány a rúddal együtt az autó mellett van. Vélhetően a toldásnál eltörött. 3: Ayrton Williams-ének bal oldalán elhelyezkedő kis kamerának köszönhetően figyelemmel kísérhetjük a kormány mozgását, mely a hirtelen irányváltozás pillanatában a szokásostól eltérően lefelé elmozdul. Ez természetesen teljesen irreális mozgás egy kormány esetében, azaz vélhetően ebben a pillanatban történt vele valami. A közelmúltban azonban kiderült még néhány dolog, mely ezt a verziót teljes mértékben megdönteni látszik.

Bahrein Nagydíj

Bahrein Nagydíj

A Bahreini Nagydíj volt a 2004-es Formula-1 világbajnokság harmadik futama, amelyet 2004. április 4-én rendeztek meg a bahreini Bahrain International Circuiten, Szahírban. Ez volt a sportág történelmének első bahreini versenye, és az 1958-as Marokkói Nagydíj óta az első arab országban megrendezett Formula-1-es verseny.

Hirdetés
Baumgartner Zsolt

Baumgartner Zsolt

2003-ban a Jordan tesztvezetője lett. A Magyar Nagydíjon Ralph Firman szombaton elszenvedett balesete miatt lehetőséget kapott, hogy elindulhasson a versenyen. A bemutatkozó futamát nem sikerült befejeznie, mivel a 34. körben motorhiba miatt leállt a versenyautója. Ebben a szezonban Zsolt kapott még egy lehetőséget, mivel Firman még lábadozott, ezért ő vezethette az autót az Olasz Nagydíjon is. Itt egy hiba nélküli autózással Zsolt a 18. helyről indulva 11. lett. Ebben az évben nem kapott több lehetőséget versenyen. 2004-ben a Minardi csapata szerződtette le a teljes szezonra, bár sokáig tárgyalásban állt a Jordannel is. Ő volt az első olyan kelet-európai versenyző, aki egész éves szerződéssel rendelkezett az F1-ben. Az Amerikai Nagydíjon 8. helyen végezve megszerezte Magyarország első világbajnoki pontját (ezt a futamot a 22 versenyzőből hivatalosan 9-en fejezték be, de gyakorlatilag csak 8-an).

Belga Nagydíj

Belga Nagydíj

Az első Belga Nagydíjat már 1950 óta rendezik meg kisebb megszakításokkal, összesen eddig 51 alkalommal. A Nagydíjat jelenleg az Ardennek hegységben fekvő Spa-Francorchampsi pályán rendezik, mely Stavelot város egyik kerülete. 1970-ig 18 alkalommal rendezték meg a Nagydíjat. A nagy sebességű pályán 1969-ben nem rendezhettek versenyt, mert túl gyorsnak és veszélyesnek találták. 1970-ben a pályát átépítették, és a pálya hossza 7 kilométerre rövidült. 1983-ben ismét ezen a pályán rendezték a Belga Nagydíjakat, 1971 és 1983 között Zolder és Nivelles adott otthont a futamoknak. Átépítések miatt 2006-ban elmaradt a Belga Nagydíj.

BMW Sauber

BMW Sauber

A BMW Sauber egy Forma 1-es istálló, ami 2006-ban a BMW és a Sauber csapat összevonásából jött létre. Hivatalos weboldal. A BMW Sauber egy Formula-1-es csapat, amely 2005-ben jött létre, amikor a BMW felvásárolta a Peter Sauber svájci üzletember által vezetett és nevét viselő csapatot. A BMW 2000 és 2005 között a Williamsnek szállított motorokat, de saját Formula-1-es csapatot szeretett volna, így kerülhetett sor 2005 végén a fúzióra. Bár a BMW Sauber teljes egészében gyári csapat, nevében megtartották az utalást a jogelőd alapítójának nevére. Bemutatkozó évükben, 2006-ban két dobogós hellyel a konstruktőr-világbajnokság 5. helyén végeztek, 2007-ben pedig - a McLaren kizárása után - ezüstérmesek lettek. A csapat két versenyzője 2008-ban és 2009-ben is Nick Heidfeld és Robert Kubica. A BMW első győzelmét a a 2008-as Kanadai Nagydíjon ünneplehette, amely egyben kettős győzelem is volt.

Brazil Nagydíj

Brazil Nagydíj

Bem-vindo ao site oficial do Grande Prêmio do Brasil de Fórmula 1. Atenção: Não nos responsabilizamos por ingressos adquiridos em outros sites. Existem sites que utilizam propositalmente o mesmo nome e as mesmas características ligadas ao site oficial do Grande Prêmio do Brasil de Fórmula 1, embora não tenham relação com a organização do evento nem autorização para comercializar ingressos. Welcome to the official site of the Brazilian Grand Prix.

Hirdetés
Button rajongói oldal

Button rajongói oldal

Jenson Button (teljes nevén Jenson Alexander Lyons Button; Frome, Somerset, 1980. január 19. - ) angol autóversenyző, jelenleg a Brawn-Mercedes Formula-1-es csapat tagja. 2000-ben debütált a Formula-1-be a Williams csapat színeiben. 2004-ben a BAR-ral harmadik lett a világbajnokságban a Ferrarik mögött. Első győzelmét a 2006-os Magyar Nagydíjon aratta, 113 verseny után.[2] A Honda 2008-as decemberi visszavonulása után Ross Brawn vette meg a csapatot 2009. február végén. Az ütőképes autóval számos győzelmet aratott idén, a pontverseny jelenlegi éllovasa.

Damon Hill 1992-1999

Damon Hill 1992-1999

A kétszeres világbajnok Graham Hill fia, így máig ő az egyetlen pilóta, akinek apja is világbajnok volt.

David Coulthard

David Coulthard

David Coulthard (teljes nevén: David Marshall Coulthard; Twynholm, Kirkcudbrightshire, Skócia, Nagy-Britannia, 1971. március 27. - ) skót autóversenyző. 1994 és 2008 között 247 Formula-1-es versenyen indult.[1] Visszavonulásakor a mezőny korelnöke és egyik legrutinosabbja volt, nála csak Rubens Barrichello, Riccardo Patrese és Michael Schumacher indult több Formula-1-es versenyen. A világbajnokságot sosem nyert versenyzők között ő szerezte a legtöbb világbajnoki pontot. 2008. november 2-án, az Brazil Nagydíjon fejezte be hosszú Formula-1-es karrierjét. Utolsó csapatánál, a Red Bull Racingnél továbbra is alkalmazásban marad, mint tanácsadó, továbbá a 2009-es évad első néhány versenyén tartalékversenyzőként működik közre.

Denny Hulme

Denny Hulme

Denis Clive "Denny" Hulme (Motueka, Új-Zéland, 1936. június 18. - Bathurst, Új-Dél-Wales, Ausztrália, 1992. október 4.) 1967-ben a Formula-1 világbajnoka a Brabham csapattal. Az egyetlen új-zélandi Formula-1-es világbajnok. Hulme Jack Brabhammel a Formula-2-ben versenyzett, az 1966-os szezonban 28 ponttal mögötte, a második helyen végzett. Összesen 12 versenyen vett részt ebben a szériában, melyből kettőt megnyert, hat versenyen pedig második lett. Részt vett az 500-kilométeres Nürburgringi versenyen is 1964-ben. Emellett részt vett Can-Am versenyeken is. A sorozatban kétszer lett bajnok a McLaren csapattal.

Élmény autóvezetés ajándékba, különleges autókkal

Élmény autóvezetés ajándékba, különleges autókkal

Lepje meg rokonait, barátait, szeretteit egyedi, különleges ajándékainkkal és nem mindennapi élményben lesz részük. BMW, Subaru, Evo rally. Ariel Atom, Forma1, Ferrari élmény-vezetés ajándékba minden alkalomra. Minden programunk megvásárolható díszdobozos DVD utalvány formájában is, melyeknek 6 hónap a felhasználási ideje és az ajándékozott dönti el, hogy mikor szeretné felhasználni.

Emerson Fittipaldi

Emerson Fittipaldi

Az aktív versenyzést kezdetben 50cm³-es, majd 125 cm³-es motorokkal kezdte. 1967-ben a Brazil Formula-V-ben szerzett bajnoki címet egy Porsche motoros Volkswagennel. 1970-ben debütált a Formula-1-be a Lotus csapatnál harmadik versenyzőként Jochen Rindt és John Miles mellett. 1970-ben hozzásegítette Rindtet posztumusz világbajnoki címéhez Jacky Ickx ellen. Az ezévi Amerikai Nagydíjat pedig meg is nyerte Watkins Glenben. 1973-ig maradt Colin Chapman csapatánál, és 1972-ben világbajnok lett. '73-ra Ronnie Peterson lett a csapattársa. Ezévben Fittipaldi második, Peterson harmadik lett Jackie Stewart mögött. Fittipaldi 1971-ben a Lotussal Emerson Fittipaldi valószínűleg úgy érezhette, hogy Chapman Petersont jobban támogatja mint őt, ezért 1974-re átigazolt a McLarenhez. Stewart visszavonulása után a Tyrrell visszaesett. Emerson megnyerte a Ferrari és Clay Regazzoni elől a világbajnoki címet. 1975-ben két győzelmet aratott és második lett az egyéni bajnokságban a ferraris Niki Lauda mögött. A szezon után átigazolt a testvére, Wilson által alapított "Copersucarhoz". Emerson 1980-ig maradt a csapatban és a Formula-1-ben, győzelem nélkül. Csapattársa ekkor Keke Rosberg volt. A csapat 198

F1 hírek

F1 hírek

Origo F1 hírei A Nürburging 1985-ben adott otthont legutóbb a Német Nagydíjnak, azóta a pályán hosszú évekig, egészen 2007-ig, az Európa Nagydíjat rendezték, 2008-ban azonban a valenciai kikötőben kialakított aszfaltcsíkra került át Európa versenye. Nürburgring pedig Hockenheimmel felváltva rendezi meg Németország nagydíját. A Német Nagydíj jövőjéről is sok szó esett az elmúlt hónapokban, Hockenheim ugyanis anyagi problémákkal küzd, és nem kizárt, hogy nem tudja vállalni a jövő évi futamrendezést. Csakhogy arra a Nürburgringnek sincs annyi pénze, hogy évente lássa vendégül az F1-es mezőnyt. Ezen a hétvégén azonban Hockenheimről is egyeztetnek majd az illetékesek. Az időjárás megtréfálhatja a mezőnyt Az Eifel-hegységben fekvő pálya az 1920-as években épült, és a világ egyik legkeményebb, legtechnikásabb, legtöbb kihívást tartogató aszfaltcsíkjai között tartják számon. Az 1927-re elkészült pálya eredetileg több mint 28 kilométer hosszú volt, a jelenlegi aszfaltcsík közvetlen elődjének kialakítása 1984-re épült fel. Utóbbin azonban a 2000-es évek elején ismét változtattak, így alakult ki a pálya jelenlegi vonalvezetése. Az 5148 méter hosszú, 15 kanyarból álló pályán a verseny alatt

F1 játék

F1 játék

Az egyes televízióállomások az ún. világadást veszik át, akár a FOM, akár egy helyi társaság állítja elő. Csak a német Premiere csatorna készít mindig saját műsort és közvetít minden eseményt, beleértve az edzéseket és a betétfutamokat is, élőben, interaktív szolgáltatásokkal. 2002 előtt szélesebb körben elérhető volt, de visszaszorult a digitális interaktív adás magas előállítási költségei miatt. A tv-nézők többségének elegendő a hagyományos, ingyenesen fogható közvetítés.

Tuti menü