Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
F1 világbajnokok képes leírás - Forma1.tlap.hu
részletek »

F1 világbajnokok - Forma1.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: forma1.tlap.hu » F1 világbajnokok
Keresés
Találatok száma - 10 db
Ayrton Senna

Ayrton Senna

Ayrton Sennát minden kétséget kizáróan a becsapódáskor leszakadó kerék felfüggesztése döfte le. Ha ez a rúd akár csak egy centivel is feljebb vágódik a bukósisaknak, Senna még ma is él. A halál oka tehát köztudott, ám az ütközés előtti másfél másodpercről a mai napig vitatkoznak a szakértők. A rengeteg spekuláció közül a legkézenfekvőbbnek sokáig az a felvetés tűnt, mely szerint a balesetet a kormányrúd törése okozta. Az elméletet igen sok tényező is alátámasztotta. 1: Ayrton az eredetileg 22 milliméter átmérőjű kormányrudat egy 18 milliméteressel megtoldatta. 2: A balesetről készült felvételen jól látható, hogy a kormány a rúddal együtt az autó mellett van. Vélhetően a toldásnál eltörött. 3: Ayrton Williams-ének bal oldalán elhelyezkedő kis kamerának köszönhetően figyelemmel kísérhetjük a kormány mozgását, mely a hirtelen irányváltozás pillanatában a szokásostól eltérően lefelé elmozdul. Ez természetesen teljesen irreális mozgás egy kormány esetében, azaz vélhetően ebben a pillanatban történt vele valami. A közelmúltban azonban kiderült még néhány dolog, mely ezt a verziót teljes mértékben megdönteni látszik.

Denny Hulme

Denny Hulme

Denis Clive "Denny" Hulme (Motueka, Új-Zéland, 1936. június 18. - Bathurst, Új-Dél-Wales, Ausztrália, 1992. október 4.) 1967-ben a Formula-1 világbajnoka a Brabham csapattal. Az egyetlen új-zélandi Formula-1-es világbajnok. Hulme Jack Brabhammel a Formula-2-ben versenyzett, az 1966-os szezonban 28 ponttal mögötte, a második helyen végzett. Összesen 12 versenyen vett részt ebben a szériában, melyből kettőt megnyert, hat versenyen pedig második lett. Részt vett az 500-kilométeres Nürburgringi versenyen is 1964-ben. Emellett részt vett Can-Am versenyeken is. A sorozatban kétszer lett bajnok a McLaren csapattal.

Emerson Fittipaldi

Emerson Fittipaldi

Az aktív versenyzést kezdetben 50cm³-es, majd 125 cm³-es motorokkal kezdte. 1967-ben a Brazil Formula-V-ben szerzett bajnoki címet egy Porsche motoros Volkswagennel. 1970-ben debütált a Formula-1-be a Lotus csapatnál harmadik versenyzőként Jochen Rindt és John Miles mellett. 1970-ben hozzásegítette Rindtet posztumusz világbajnoki címéhez Jacky Ickx ellen. Az ezévi Amerikai Nagydíjat pedig meg is nyerte Watkins Glenben. 1973-ig maradt Colin Chapman csapatánál, és 1972-ben világbajnok lett. '73-ra Ronnie Peterson lett a csapattársa. Ezévben Fittipaldi második, Peterson harmadik lett Jackie Stewart mögött. Fittipaldi 1971-ben a Lotussal Emerson Fittipaldi valószínűleg úgy érezhette, hogy Chapman Petersont jobban támogatja mint őt, ezért 1974-re átigazolt a McLarenhez. Stewart visszavonulása után a Tyrrell visszaesett. Emerson megnyerte a Ferrari és Clay Regazzoni elől a világbajnoki címet. 1975-ben két győzelmet aratott és második lett az egyéni bajnokságban a ferraris Niki Lauda mögött. A szezon után átigazolt a testvére, Wilson által alapított "Copersucarhoz". Emerson 1980-ig maradt a csapatban és a Formula-1-ben, győzelem nélkül. Csapattársa ekkor Keke Rosberg volt. A csapat 198

Forma1 magazin hírek
Mondják, hogy a csúcson kell abbahagyni ... Nico Rosberg visszavonul!
Mondják, hogy a csúcson kell abbahagyni... Mindenkit váratlanul ért, mikor péntek délután bejelentette visszavonulását az idei F1-es szezon világbajnoka. Az idei szezon teljesen más volt, mint a korábbiak, s amikor vasárnap beült az autóba, már tudta, hogy ez lehet az utolsó F1-es szezonja - a világbajnok üzent a rajongóinak. Néhány perccel a mindenkit megdöbbentő bejelentést követően Nico Rosberg az alábbi üzenetet tette közzé...
Hamilton győzött Interlagosban, így az utolsó futamon dől el, hogy ki nyeri meg a világbajnoki címet
Hamilton győzött Interlagosban, így az... A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a kétszer...
Ausztrál Nagydíj - Rosberg győzött a melbourne-i idénynyitón
Ausztrál Nagydíj - Rosberg győzött a... Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a Forma-1-es idénynyitó Ausztrál...
Graham Hill

Graham Hill

Norman Graham Hill (Hampstead, 1929. február 15. - 1975. november 29.) 1962, 1968 Formula-1 világbajnoka. Az első és eddig egyetlen autóversenyző, aki a Formula-1 világbajnokságot, a Le Mans-i 24 órás versenyt és az Indianapolisi 500 mérföldes futamot is megnyerte. Ötször győzött a Monacói Nagydíjon, amit csak Ayrton Senna szárnyalt túl, valamint Michael Schumacher állított be. Pályafutása meglehetősen későn, 30 éves korában kezdődött. Az 1950-es évek végén jelentkezett szerelőnek a Lotus csapathoz. 1960-ban igazolt a BRM csapathoz, ahol 1962-ben világbajnok lett. 1967-ben versenyzőként visszatért a Lotus csapathoz. Az 1968-as évben a csapat hihetetlen megrázkódtatáson ment keresztül. 3 pilótájából 2 életét vesztette. Jim Clark a német nagydíjon, Mike Spence Indianapolisban vesztette életét. Hill azonban lelket öntött a csapatba, s ennek köszönhetően megszerezte második világbajnoki címét. A következő évben a Lotus autói nagyon veszélyesek voltak, Hill két komoly balesetet szenvedett. A spanyol nagydíjon Jochen Rindttel ütközött, Amerikában a falnak rohant és eltörte a lábait. Karierrje itt komoly fordulatot vett. A következő évben 41 éves volt, de esze ágában nem volt visszavonuln

J.M. Fangio

J.M. Fangio

Juan Manuel Fangio [xwan maˈnwel ˈfaŋxjo] (Balcarce, 1911. június 24. - Buenos Aires, 1995. július 17.) legendás argentin autóversenyző, akit szülőhazájában még most is egyszerűen csak Mesternek hívják. Ő uralta a Formula-1 történetének első évtizedét. A Formula-1 hivatalos weboldala szerint sokan a legnagyszerűbb versenyzőnek tartják az összes Formula-1-es versenyző közül. Öt világbajnokságot nyert, négy teljesen különböző csapattal - Alfa Romeo, Maserati, Mercedes, és Ferrari. Ezt a sorozatot azóta sem ismételték meg. Miután a hosszú ideje rekordot, az öt világbajnoki címet Michael Schumacher megdöntötte, azt mondta: Fangio sokkal magasabb szinten van, mint ahogy én most magamat látom. Amit ő csinált, az egyedülálló, és amit mi csináltunk, az is unikum. A kettőt egyáltalán nem lehet összehasonlítani.

Hirdetés
Jochen Rindt 1970

Jochen Rindt 1970

Rindt a karrierje kezdetén még a Formula-2-ben versenyzett, első komoly sikere, hogy 1964-ben megnyerte a Crystal Palace-i versenyt egy Brabham-Forddal, ugyanebben az évben debütált a Formula-1-bem az Osztrák Nagydíjon. 1965-ben, mint mindenki más, felváltva a Forma-2-ben is versenyzett, és az eredményei jobbak voltak F2-es Brabhamjével mint a Cooperrel a Forma-1-ben. A Roy Winkelmann csapatban egy privát Brabhammel nyert Rei-ben. Elindult az 1000 mérföldes Nürburgringi futamon Jo Bonnierrel egy Porschéval, ahol 3.-ak lettek. Ezután megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt Masten Gregoryval egy Ferrarival. 1966-ban vb-bronzérmes lett Brabham és Surtees mögött, de 67-ben a Cooper meggyengült a többiekhez képest, és csak 6 pontot gyűjtött, míg a Winkelmann csapatnak 9 győzelmet aratott a F2-ben.

Jody Scheckter

Jody Scheckter

1972-ben a McLaren csapattal debütált a Formula-1-ben az Amerikai Nagydíjon, Watkins Glenben, ahol az időmérő edzésen a nyolcadik rajtkockát szerezte meg, majd a futamon a harmadik helyre hozta fel az autót, de az megpördült, visszaesett a mezőnyben, és végül kilencedikként ért célba. Azonnal magára vonta a figyelmet, és a következő évben tovább folytatta a fejlődést. Megnyerte a Formula-5000-es bajnokságot valamint ötször versenyezhetett a Formula-1-ben, szintén a McLarennél. Harmadik Formula-1-es nagydíján, Franciaországban majdnem megnyerte a futamot, csakhogy ütközött Emerson Fittipaldival. Következő versenyén, a Brit Nagydíjon, Scheckter nagy balesetet okozott, aminek következtében tizenegy autó volt kénytelen feladni a futamot, az eset pedig sokféleképpen összegezte korai pályafutását. McLaren M23-asa az Amerikai és a Kanadai Nagydíjon a nullás rajtszámot viselte, így Scheckter egyike a két Formula-1-es pilótának, aki e szám alatt versenyzett. A másik Damon Hill volt 1994-ben.

Nelson Piquet

Nelson Piquet

Nelson egy meglehetősen gazdag családban született, apja a brazil egészségügyminiszter volt az 1960-as évek elején João Goulart kormányában. 14 éves korától kezdve kezdett el gokartozni, majd a brazil bajnokság A osztályában versenyzett. 1971-ben és 1972-ig megnyerte a brazil gokart bajnokságot. Nevét ekkoriban Piket-ként használta, mert családja előtt titokban akarta tartani, hogy mivel foglalkozik. 1976-ban megnyerte a Forma-Super-V Paulista Bajnokságot, majd a Forma-Super-V Brazil Bajnokságot. Édesapja helyett a tehetségére felfigyelő Prado család támgatta. 1978-ban Angliába ment, hogy részt vegyen a brit Forma-3-as bajnokságban. Nelson az első évben megnyerte, és egymás után hét versenyt nyert meg.

Niki Lauda

Niki Lauda

Niki Lauda Bécsben született egy galíciai eredetű gazdag családban. Szülei helytelenítése ellenére autóversenyző lett.

Hirdetés
Nino Farina 1950

Nino Farina 1950

Emilio Giuseppe Nino Farina (Torino, 1906. október 30. - Aiguebelle, 1966. június 30.) olasz autóversenyző. Az 1906-ban született olasz Emilio Giuseppe Nino Farina volt a Formula-1 első világbajnoka 1950-ben: az Alfa Romeóval három futamot nyert. Túraversenyeken indult az 1930-as években, majd kipróbált egy Maseratit pályaversenyen. Tazio Nuvolari vezette be a profi vezetés rejtelmeibe. Ennek eredményeként 1937-ben, 1938-ban és 1939-ben is olasz bajnok lett. Az így szerzett előnnyel a második világháború után már 1950-ben sikert ért el. Stílusát példaként említették a fiataloknak. Mivel 1951-ben lemaradt csapattársa Juan Manuel Fangio mögött, így 1952-ben a Ferrarihoz igazolt, ahol Alberto Ascari árnyékában versenyzett. 1954-ben kigyulladt az autója egy világbajnokságon kívüli versenyen. 1955-ben visszatért, de nem bírta a fájdalmakat, így a szezon közepén visszavonult. Később kipróbálta az Indycart, de végleg abbahagyta a versenyzést. 1966-ban halt meg közúti balesetben a franciaországi Chambéryben, miközben a Francia Nagydíjra tartott.

Tuti menü